SNEL CONTACT OPNEMEN? +31 (0)10 707 38 98

Scripting

Het script is wat de agents uiteindelijk voor zich krijgen. Aangezien hier vooral mee gewerkt wordt binnen de belvloeren moet dit foutloos en vloeiend werken. ITCall is gespecialiseerd in het bouwen en implementeren van scripts voor Callcenters. Ongeacht welke applicatie, zijn er vaak ook meer functies binnen scripts mogelijk.

Doel Callcenter scripts

Het doel van een Callcenter script is om het gesprek van het begin tot het eind te automatiseren. De agenten krijgen een korte introductie en de desbetreffende klantgegevens te zien. Daarna wordt de aanbieding vermeld en staan de meest gestelde vragen en tegenargumenten beschreven. De agent kan het script gebruiken als leidraad om de klant te overtuigen om het product of de dienst af te nemen. Als de klant akkoord gaat met de aanbieding, is het belangrijk dat de agent de klantgegevens controleert en waar nodig aanvult. Vervolgens wordt er een voicelog opgenomen waarin de koopovereenkomst mondeling wordt vastgelegd. Al deze informatie wordt geregistreerd in uw database.

Onderscheidende kenmerken scripts ITCall

De scripts van ITCall zijn gekoppeld aan een database binnen het Contactcenter, zodat de informatie over de klant uitgelezen en aangepast kan worden. Daarnaast worden de scripts gebruikt als basis voor de rapportages binnen het Callcenter. Als het aantal klantafspraken een belangrijk onderdeel is in het rapport, is het belangrijk dat deze informatie ook goed wordt verwerkt in het script.

ITCall kan scripts voor een Contactcenter bouwen in Vocalcom, Teleknowledge, Interactive Intelligence en ABC Solutions. Daarnaast kunnen wij ook maatwerk scripts maken in onder andere ASP.NET, SQL en PHP.

Dynamische campagnes

ITCall kan een Contactcenter ook ondersteunen met het bouwen en implementeren van dynamische campagnes. Bij dynamische campagnes wordt bepaalde informatie van de klant als basis gebruikt, bijvoorbeeld een bepaald postcode gebied of de hoogte van de hypotheek. Op basis van deze gegevens krijgt de agent een ander script te zien, met een andere aanbieding en andere tegenargumenten. Feitelijk wijzigt het script de voor- en tegenargumenten en de controlevragen naar gelang het klantprofiel wordt gewijzigd. De agent kan op deze manier goed inspelen op de situatie van de klant om zo de klant te overtuigen van de aanbieding.