Bij veel contacten komt er een punt, waarop de gegevens van de klant opgezocht of genoteerd dienen te worden. Bij het opzoeken van bestaande klanten hoort dit een fluitje van een cent te zijn. Onze mening: Bij nieuwe klanten hoort dit ook simpel en snel te zijn.
Webshops lopen wat betreft gebruiksgemak vaak voor op de scripts die contactcenters gebruiken om de contacten mee af te handelen. Bestaande technieken die bij webshops al lang worden gebruikt, een goed voorbeeld hiervan is de postcode vertaling. Met een postcode vertaling hoeft een gebruiker slechtseen postcode en huisnummer in te voeren, waarna de betreffende straatnaam en woonplaats automatisch worden ingevuld. Dit scheelt voor de gebruiker de frustratie van het intypen.
Om dit terug te koppelen naar contactcenter; een postcode vertaling zorgt er niet alleen voor dat de medewerker minder hoeft in te voeren, de kans dat de postcode verkeerd wordt overgenomen is vele malen kleiner dan het overnemen van een straatnaam. Zeker als er wordt teruggekoppeld: “klopt het dat die de Rodenrijseweg in Berkel en Rodenrijs is?”.
Bij het verwerken van bestaande klanten is het een kwestie van klant vinden, en alle gegevens zijn beschikbaar voor vernieuwde invoer of wijzigingen. Laat dit ook bij nieuwe klanten zo zijn.ITCallkan u hierbij helpen door zoveel mogelijk informatie vooraf of automatisch in te vullen.