Automatische import / export procedures

Gepubliceerd door dvanadrichem_licat533 op

Het maken van servicecalls is voor veel partijen een cruciaal onderdeel in het verkoop proces, echter mag een nabeltraject de sale niet te lang vasthouden. Het automatisch inladen en na een bepaalde tijd weer exporteren geeft u hierbij de oplossing.

Voor een grote klant is hierom gekozen voor een middenweg. Via een geautomatiseerd proces worden alle gemaakte sales in een nabelproject ingeladen. Gedurende 48 uur zullen deze records vanaf dit moment beschikbaar binnen de Teleknowledge applicatie voor het servicegesprek. Na deze belperiode zullen de records worden geëxporteerd via de Generic Export Manager en worden uitgeschakeld binnen Teleknowledge.

Dit zorgt er voor dat bij deze klant een groot deel van de sales wordt nagebeld, zonder een grote vertraging in het salesproces.

Om dit te realiseren is er een koppeling gemaakt, middels FTP, tussen het ERP pakket welke records importeert in het callcenter. De bestanden op de FTP worden automatisch ingeladen middels SSIS, wat voor veel contactcenters al binnen de licentie van Microsoft SQL Server beschikbaar is. Gedurende een instelbare periode van 48 uur zijn deze records beschikbaar binnen de belapplicatie, in dit geval een project met script Teleknowledge. Vervolgens zullen, met behulp van de exporter, deze records worden uitgeschakeld, uitgeladen en op een FTP geplaatst zodat het ERP pakket deze weer verder kan verwerken.

Uiteraard zijn dit soort procedures ook bij andere belpakketten mogelijk, neem contact met ons op om uw specifieke wensen te bespreken.